Retete utile in dieta

1.Turtite din grau
Ingrediente: 500 g grau curat, 1 lingurita sare grunjoasa, 150 ml apa.
Mod de preparare: Se macina fin graul (cu o rasnita electrica sau cu o moara casnica de uruiala), obtinandu-se faina integrala, din care se face o coca cu apa si sarea. Se lasa la inmuiat 30 de minute, apoi se fac turtitele, care se coc in tigaie fara ulei, la foc mic.

2."Pilaf" simplu
Ingrediente: 100 g orez, 300 ml apa, 1/2 lingurita sare grunjoasa.
Mod de preparare: Se spala bine orezul si se pune la fiert cu apa si sarea intr-un vas de fonta, la foc moderat, 20 de minute.

3. Supa de Sparanghel
Sparanghelul este o legumă diuretica si ajuta la eliminarea apei din organism prin rinichi. Deasemenea, ajuta la curatarea colesterolului din artere. Este o buna sursa de acid folic, potasiu si fibre. Aceasta supa crema este un curs de izvor minunat primul sau central pentru o masă uşoară.


Timp de preparare: 10 minute
Timp de coacere: 30 minute
Timp total: 40 de minute

Ingrediente:
2 linguri de ulei de măsline
1 ceapa medie, tocata
1 praz, verde şi alb, tocat
2 mici sau 1 yam mare japonez, decojit si tocat (sau 1 cartof mare Yukon)
sare de marea
o legatura de sparanghel
1 lingura marar tocat.

Preparare:
Se încălzeşte uleiul de măsline în cratita mare la foc mediu. Adauga ceapa si praz, şi sote 5 minute. yam se adauga apoi si gatiti inca 5 minute.
Adauga dupa 2 cesti de apa, şi sare dupa gust. Se aduce la fierbere, acoperă, se lasa la foc mic şi se fierbe până când legumele sunt fierte, aproximativ 20 de minute. In timp ce supa este gătit, pregătirea sparanghel: se îndepărtează porţiunea lemnoasa din partea de jos a tulpinei (de obicei, de aproximativ 2,54 cm este suficient). Se taie partea rămasă din tulpini în lungime.
Dati la o parte de pe foc baza de supa. Să se răcească uşor. Adauga tulpinile de sparanghel tocat.
Adauga supa in blender pana se omogenizeaza. Adauga mărar la supa amestecata şi reîncălzi uşor. Serviti imediat.

Notă: Baza de această supă se poate face inainte si se poate termina atunci când doriti sa o serviti, pentru a menţine luminoasa de culoare verde. Pur şi simplu amestec baza cu sparanghelul tocat, se adaugă mărar şi se încălzeşte pentru a servi.

4.Placinta de grau cu orez fiert
Ingrediente: 500 g faina de grau integrala, 200 g orez, 1 lingurita de sare grunjoasa.
Mod de preparare: Se prepara o coca cu apa calduta si sare din grau integral si se fierbe orezul separat cu putina sare. Se intinde coca cu un facalet pentru a obtine o foaie de placinta, dar ceva mai groasa decat cea de la patiserie. Se pune orezul fiert la mijloc si se ruleaza foaia de placinta. Se presara putina faina integrala pe tava, se aseaza 3 rulouri si se coc la foc iute 10-20 de minute. Se taie in felii groase si se mananca in decurs de 7-10 ore.

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu